Gästbloggen

Opening Round i Tennessee!

I skrivande stund är jag faktiskt hemma i Sverige igen efter en intensiv sista tid i USA. Genom out-large bids gick vi vidare till Opening Round i Nationals. Vilket såklart var hur kul som helst med tanke på hur framgångsrik säsong vi haft!

I det här inlägget tänkte jag helt enkelt berätta om de sista veckorna i USA och om vår Opening Round i Tennessee.

Onsdagen den 16 November

Den 16 november begav vi oss med buss till Tennessee. För att spela Opening Round i Nationals den 18 november mot Grace College från Illinois. Bussen tog ungefär 8 timmar och vi kom fram till Tennessee sent på kvällen.

Onsdagen spenderades framför zoom där många i laget hade sina sista lektioner för vår quarter och alla försökte få klart sina finals. Senare under dagen hade vi en lätt walk-through träning inför matchen mot Grace dagen efter.

På kvällen hade vi lagmiddag på Cheesecake Factory!

Torsdagen den 17 November

Torsdag och matchdag! Direkt på morgonen begav vi oss ut på en liten jog & stretch innan frukost och vid 11 begav vi oss till Newks för lunch innan matchen vid 15.30 på eftermiddagen. Efter det hade vi en timme med buss till planen och omklädningsrummet.

Vi vann matchen mot Grace College med 4-1! Därmed var vi klara för andra matchen i Opening Round på lördagen.

Efter matchen firade vi med Shake Shack som låg precis vid vårt hotell.

Fredagen den 18 November

Fredagen spenderades i Nashville, som bara låg 20 min från vårt hotell.

En mycket cool upplevelse att få besöka en helt ny och så annorlunda stad!

Efter en hel dag i Nashville hade vi lagmiddag på Jonathan’s Grille.

Lördagen den 18 November

Lördag och matchdag igen! Den här gången stod University of Tennessee Southern för motståndet.

Våra matchdagar var i princip identiska förutom att vi fick lite problem med bussen på vägen till matchen och fick byta buss mitt på vägen. Allting gick dock bra, vi hann dock inte åka till omklädningsrummet utan fick bege oss direkt till planen istället.

Tyvärr blev Tennessee Southern för tuffa och vi förlorade matchen, vilket betydde att vår säsong nådde sitt slut för den här gången.

Efter matchen satte vi oss på bussen och begav oss tillbaka till Savannah.

Söndagen den 19 November

Väl tillbaka i Savannah, började jag packa min resväska för att åka hem till Sverige igen. Mitt flyg hem gick på kvällen den 22 november.

Söndagen spenderade jag åt packning och fixade de sista grejerna inför resan under dagen. På kvällen träffades vi freshman och hade en hejdå-middag inför allas avresa dagen efter.

Samtidigt som det såklart var tråkigt att säga hejdå efter att ha spenderat varje dag med varandra sedan augusti, så är det mycket skönt att vara hemma igen!

Opening Round i Tennessee!

Ett lite kortare inlägg idag och mitt sista inlägg här på gästbloggen! Jag hoppas att ni tyckt om mina inlägg och att de har kunnat vara till hjälp.

Tack för att ni har läst mina inlägg och ta hand om er!

BOKA DITT MÖTE MED OSS

Boka digitalt möte så kontaktar vi er så snart som möjligt.